Kielisalkku ruotsin kielen opetuksessa

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Kajander, Kati
dc.date.accessioned 2011-05-18T11:07:32Z
dc.date.available 2011-05-18T11:07:32Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Kajander, K. (2010). Kielisalkku ruotsin kielen opetuksessa. Kieli, koulutus ja yhteiskunta. Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journal
dc.identifier.issn 1799-0181
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/27026
dc.description.abstract Yksi opettajan vaikeimmista tehtävistä on saada oppilaat motivoitumaan oppimisesta. Tämä koskee kaikkia kouluaineita, mutta tulee korostuneesti esiin ruotsin kielen kohdalla. Koska opettajan panos ruotsin kielen oppimisessa ja motivaation herättämisessä on tärkeä, pystyy opettaja omalla toiminnallaan vaikuttamaan paljon siihen, millaiseksi ruotsin opiskelu koetaan. Opettajan olisikin tärkeää pohtia, mistä kaikesta hänen oma opetuksensa koostuu: mitä on tarkoitus opettaa ja miksi, millaisia työtapoja ja materiaaleja käytetään, millainen oppimisympäristö luokassa on ja miten opettaja itse suhtautuu sekä oppilaisiin että opettamaansa aineeseen. Tässä artikkelissa pohditaan kielisalkkutyöskentelyä motivaattorina ruotsin kielen opiskeluun. en
dc.language.iso fin
dc.publisher Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkosto
dc.relation.ispartofseries Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti
dc.relation.uri http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-marraskuu-2010/
dc.rights © Kieliverkosto ja kirjoittajat
dc.subject.other ruotsin kieli fi
dc.subject.other opetus fi
dc.subject.other oppiminen fi
dc.subject.other motivaatio fi
dc.subject.other motivointi fi
dc.subject.other kielisalkku fi
dc.title Kielisalkku ruotsin kielen opetuksessa fi
dc.type Artikkeli fi
dc.type Article en
dc.identifier.urn URN:NBN:fi:jyu-2011051810864
dc.subject.kota 612
dc.type.uri http://purl.org/eprint/type/JournalItem
dc.description.version Julkaistu versio
eprint.status http://purl.org/eprint/status/NonPeerReviewed

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record