Ympäristötekijöiden käyttö kodintekniikka-alan yritysten markkinoinnissa Itäkeskuksen alueella : kvalitatiivinen tutkimus

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Nivala, Mika
dc.date.accessioned 2011-04-07T06:18:06Z
dc.date.available 2011-04-07T06:18:06Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-2011040710601 en
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/26739
dc.description.abstract Tutkimuksen aiheena on ympäristötekijöiden käyttö kodintekniikkaa myyvien yritysten mainonnassa Helsingin Itäkeskuksen alueella. Aineistona käytetään yritysten sanomalehti- ja suorajakomainoksia ja niiden Internet-kotisivuja. Tutkimusote on kvalitatiivinen ja aineisto tyypitellään puolistrukturoidulla lomakkeella. Tutkimuksessa pyrittiin selvittämään ympäristöargumenttien lisäksi sitä, ovatko yritykset siirtyneet perinteisen markkinointimixin keinoista kohti kokonaisvaltaisempaa ja enemmän kuluttajanäkökulmasta asioita tarkastelevaa markkinointinäkökulmaa. Teoriaosuudessa verrataan perinteistä markkinointiparadigmaa uudempaan normatiiviseen kestävän kehityksen markkinointiparadigmaan. Tutkimuksen johtopäätöksenä todetaan, että kodintekniikkaa myyvien yritysten markkinointi ja mainonta noudattaa perinteistä markkinointiparadigmaa ja ympäristötekijöitä käytetään vähän markkinoinnissa. Merkkejä siirtymisestä enemmän asiakasnäkökulmaa huomioon ottavaan markkinointinäkökulmaan on kuitenkin nähtävissä.
dc.format.extent 69 s.
dc.language.iso fin
dc.rights This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. en
dc.rights Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. fi
dc.subject.other Helsinki—Itäkeskus
dc.subject.other kestävä kehitys
dc.subject.other kodintekniikka
dc.subject.other mainonta
dc.subject.other markkinointiviestintä
dc.subject.other vähittäiskauppa
dc.subject.other ympäristöystävällisyys
dc.title Ympäristötekijöiden käyttö kodintekniikka-alan yritysten markkinoinnissa Itäkeskuksen alueella : kvalitatiivinen tutkimus
dc.type Book en
dc.identifier.urn URN:NBN:fi:jyu-2011040710601
dc.subject.ysa kestävä kehitys
dc.subject.ysa kodintekniikka
dc.subject.ysa mainonta
dc.subject.ysa markkinointiviestintä
dc.subject.ysa vähittäiskauppa
dc.subject.ysa ympäristöystävällisyys
dc.subject.ysa Helsinki
dc.subject.ysa Itäkeskus
dc.type.dcmitype Text en
dc.type.ontasot Pro gradu fi
dc.type.ontasot Master’s thesis en
dc.contributor.tiedekunta Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu fi
dc.contributor.tiedekunta Jyväskylä University School of Business and Economics en
dc.contributor.yliopisto University of Jyväskylä en
dc.contributor.yliopisto Jyväskylän yliopisto fi
dc.contributor.oppiaine Corporate Environmental Management en
dc.contributor.oppiaine yritysten ympäristöjohtaminen fi
dc.subject.method Kvalitatiivinen tutkimus

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record