Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorSippola, Urpo
dc.date.accessioned2011-04-07T04:49:27Z
dc.date.available2011-04-07T04:49:27Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/26738
dc.description.abstractTietojärjestelmätieteen kandidaatintutkielma / Urpo Sippola Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2007, 28 s. Kandidaatintutkielma. Tässä tutkielmassa tutkitaan luottamusta ja sen luomista Internetin verkkokauppojen näkökulmasta. Tutkielma tehtiin kirjallisuuskatsauksena. Luottamuksen puute on yksi eniten verkkokaupan kasvua rajoittavia tekijöitä. Lisäksi kilpailu on Internetissä kovaa ja yrityksen pitää pystyä erottumaan joukosta muun muassa luotettavuudella. Selkein määritelmä luottamukselle on kuluttajan tapa vähentää riskiä. Luottamus ei kuitenkaan ole yksiulotteinen käsite. Luottamuksen käsite vaihtelee usein eri tieteenalojen näkökulmien mukaan. Kuluttajan suurin huoli, joka estää luottamuksen syntyä, on yksityisyys. Yleensä tämä johtuu siitä, että kuluttaja ei tiedä, miten hänen antamiaan tietoja käytetään. Luottamuksen kehittyminen jaetaan yleensä kolmeen osaan: luottamuksen syntymiseen, pysyvyyteen ja purkautumiseen. Näissä vaiheissa pitää keskittyä luottamuksen luonnissa eri asioihin. Sivustolla on monia eri tapoja vaikuttaa luottamuksen syntyyn. Pääasia on, että sivuston pitää olla asiakaskeskeinen. Kuluttajan pitää pystyä löytämään tarvitsemansa tiedot helposti. Sivuston sisällön ja tekniikan pitää olla ajan tasalla. Lisäksi yrityksen vahva brändi lisää luottamusta.en
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherverkkokauppaen
dc.subject.otherInterneten
dc.subject.otherluottamusen
dc.subject.otherluotettavuusen
dc.subject.otheryksityisyysen
dc.subject.otherturvallisuusen
dc.subject.otherluottamuksen luominenen
dc.titleVerkkokaupan luottamuksen luonti
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-2011040610597
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.accesslevelopenAccessfi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot