CRM-strategian implementoinnin haasteet

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Kuusinen, Tuomo
dc.date.accessioned 2011-02-24T05:36:08Z
dc.date.available 2011-02-24T05:36:08Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/26589
dc.description.abstract Kuusinen, Tuomo Oskari CRM-strategian implementoinnin haasteet Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2011, 27 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatintutkielma Ohjaaja(t): Seppänen, Ville Yritysten ajattelumallit ovat alkaneet massatuotannon vallankumouksen jälkeen siirtyä takaisin kohti henkilökohtaisempaa kohtaamista asiakkaan kanssa. Tätä asiakaskeskeistä liiketoimintaa kutsutaan yleisesti nimellä Customer Relationship Management, joka lyhennetään usein CRM. Tutkielmassa selitetään monisyistä CRM-käsitettä ja käsitellään sitä kokonaisvaltaisena strategiana, eikä pelkästään tietojärjestelmänä. Pohjustuksena strategian hyödyllisyydelle tuodaan esiin tutkimusten perusteella havaittuja hyötyjä, kuten asiakaspalvelun ja markkinoinnin tehostumista. Yleisimmin esiintyneitä haasteita esitellään ja tavoitteena on löytää ratkaisuja yleisimpiin ongelmiin. Tutkimusmenetelmänä käytetään kirjallisuuskatsausta. Tuloksina löydetään erilaisia ohjenuoria ja asioita joihin tulee kiinnittää erityistä huomiota strategiaimplementoinnin onnistumisen takaamiseksi. en
dc.language.iso fin
dc.subject.other asiakkuudenhallinta en
dc.subject.other strategia en
dc.subject.other käyttöönotto en
dc.subject.other haasteet en
dc.title CRM-strategian implementoinnin haasteet
dc.type Book en
dc.identifier.urn URN:NBN:fi:jyu-201102231806
dc.type.dcmitype Text en
dc.type.ontasot Kandidaatintutkielma fi
dc.type.ontasot Bachelor's thesis en
dc.contributor.tiedekunta informaatioteknologian tiedekunta fi
dc.contributor.laitos Tietojenkäsittelytieteiden laitos fi
dc.contributor.yliopisto University of Jyväskylä en
dc.contributor.yliopisto Jyväskylän yliopisto fi

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record