Me and my English : a material package promoting self-assessment in the primary school

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Tuominen, Terhi
dc.date.accessioned 2010-11-23T18:19:06Z
dc.date.available 2010-11-23T18:19:06Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201011233115 en
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/25627
dc.description.abstract Itsearviointi on tärkeä osa oppimista ja se mainitaan myös opetussuunnitelmassa. Oppikirjojen tarjoamat itsearviointitehtävät eivät aina kuitenkaan palvele tarkoitustaan koska ne ovat usein yksinkertaisia ja samanlaisia keskenään, ja näin ollen oppilaat ja opettajat eivät aina koe niitä hyödyllisiksi. Itsearviointi on kuitenkin tärkeä taito, jota pitäisi opettaa myös alakoulussa. Itsearviointi on myös osa elinikäistä oppimista. Englannin oppimisen itsearviointi tulisi aloittaa samaan aikaan kuin englannin opiskelukin. Tämän materiaalipaketin tarkoitus on tarjota monipuolinen ja kiinnostava materiaali oppilaiden itsearviointitaitojen kehittämiseen. Teoreettisessa viitekehyksessä käsitellään motivaatiota, itsetuntoa ja itsearviointia osana oppimista. Itsearviointia lähestytään sosiokonstruktiivisesta näkökulmasta. Sosiokonstruktiivisessa näkökulmassa pohditaan aktiivista oppimista, itsesäännöstelevää oppimista sekä oppilaiden palkitsemista. Koulun arviointikäytäntöjä valotetaan käsittelemällä vieraiden kielten opetusta Suomessa. Myös koulun ulkopuolinen englanti ja se kuinka oppilaat käyttävät englantia vapaa-ajalla ovat tärkeitä aiheita ja materiaalipaketissa oppilasta pyydetäänkin pohtimaan juuri tätä vapaa-ajan oppimista, ja näin yritetään saada heidät huomaamaan, että se voi tukea oppimista koulussa. Materiaalipaketti tarjoaa tehtäviä kaikille alakoulun luokka-asteille, joilla perinteisesti opetetaan englantia (luokat 3-6). Materiaalipaketti kattaa koko alakoulun siitä syystä, että hyvä itsearviointi on jatkuvaa ja toistuvaa. Opettaja voi tosin valita materiaalipaketista tehtäviä oppilaiden henkilökohtaisten tarpeiden mukaan. Jokaisen tehtävän alussa ohjeistetaan opettajaa siitä sopiiko tehtävä paremmin tehtäväksi tunnilla vai kotona, tarvitseeko se alustusta esimerkiksi luokkakeskustelun muodossa, ja miten tehtävän tekemisen jälkeen tulisi toimia.
dc.format.extent 59
dc.language.iso eng
dc.rights This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. en
dc.rights Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. fi
dc.subject.other Self-assessment
dc.subject.other socio-constructive learning theory
dc.subject.other self-esteem
dc.subject.other motivation
dc.subject.other lifelong learning
dc.title Me and my English : a material package promoting self-assessment in the primary school
dc.type Book en
dc.identifier.urn URN:NBN:fi:jyu-201011233115
dc.subject.ysa englannin kieli
dc.subject.ysa itsearviointi
dc.subject.ysa motivaatio
dc.subject.ysa itsetunto
dc.subject.ysa oppiminen
dc.subject.ysa elinikäinen oppiminen
dc.subject.ysa alakoulu
dc.type.dcmitype Text en
dc.type.ontasot Pro gradu fi
dc.type.ontasot Master’s thesis en
dc.contributor.tiedekunta Humanistinen tiedekunta fi
dc.contributor.tiedekunta Faculty of Humanities en
dc.contributor.laitos Kielten laitos fi
dc.contributor.laitos Department of Languages en
dc.contributor.yliopisto University of Jyväskylä en
dc.contributor.yliopisto Jyväskylän yliopisto fi
dc.contributor.oppiaine englannin kieli fi

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record