The representation of sexual signs in Chinese Durex TV commercial : a semiotic approach

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Zhang, Zhanzhan
dc.date.accessioned 2010-11-17T11:23:48Z
dc.date.available 2010-11-17T11:23:48Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201011173096 en
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/25606
dc.description.abstract Tiivistelmä – Abstract Tämä opinnäytetyö soveltaa semioottista lähestymistapaa Kiinassa Durex-kondomituotteelle tarkoitetun ”Perfect Fit” mainoksen seksuaalisen sisällön analysoinnissa. Valittu teoria pohjautuu pohjimmiltaan kaksiosaiseen merkityksen rakentumiseen Barthesin Mythologioiden mukaan, joka puolestaan rakentuu Saussuren kehittämälle lingvistiselle ja strukturaaliselle merkkijärjestelmälle. Multimodaliteetti analyysi valittiin metodiksi sillä video yhdistää runsaan valikoiman erilaisia elementtejä ja eroavaisuuksia. Tapaustutkimuksen aikana mainoksen kuvia analysoitiin yksi kerrallaan ja kaikki relevantit seksuaaliset merkit kerättiin ja käsiteltiin visuaalisesti tai äänellisesti. Yhteydet erityisesti merkityksen ja myytin välillä käsiteltiin yksityiskohtaisesti, jotta mahdolliset piilomerkitykset voitaisiin selvittää. Opinnäytetyö rakentaa yhteyksiä myytin ja ruumiillisen estetiikan, seksuaalisuuden (feminiinisyys/maskuliinisuus), sosiaalipolitiikan/lakien ja ongelmien (kuten sukupuolitautien/HIV) ja nykyaikaisen kulttuurin, erityisesti uutena ilmiönä Internet ja semiotiikka, mainoksen kautta.
dc.format.extent 107
dc.language.iso eng
dc.rights This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. en
dc.rights Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. fi
dc.subject.other Durex-mainos
dc.subject.other multimodaliteetti
dc.subject.other myytti
dc.subject.other julkinen piiri
dc.subject.other semiotiikka
dc.subject.other seksi
dc.subject.other seksuaalisuus
dc.title The representation of sexual signs in Chinese Durex TV commercial : a semiotic approach
dc.type Book en
dc.identifier.urn URN:NBN:fi:jyu-201011173096
dc.subject.ysa televisio
dc.subject.ysa Internet
dc.subject.ysa mainokset
dc.subject.ysa kondomit
dc.subject.ysa myytit
dc.subject.ysa seksuaalisuus
dc.subject.ysa ruumiillisuus
dc.subject.ysa kulttuuri
dc.subject.ysa semiotiikka
dc.subject.ysa Kiina
dc.type.dcmitype Text en
dc.type.ontasot Pro gradu fi
dc.type.ontasot Master’s thesis en
dc.contributor.tiedekunta Humanistinen tiedekunta fi
dc.contributor.tiedekunta Faculty of Humanities en
dc.contributor.laitos Taiteiden ja kulttuurin tutkimuksen laitos fi
dc.contributor.laitos Department of Art and Cultural Studies en
dc.contributor.yliopisto University of Jyväskylä en
dc.contributor.yliopisto Jyväskylän yliopisto fi
dc.contributor.oppiaine International Master's Degree Programme in Digital Culture en
dc.contributor.oppiaine Digital Culture (maisteriohjelma) fi

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record