Houkutteleva rekrytointiviestintä organisaation verkkosivuilla

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Tikkanen, Tarja
dc.date.accessioned 2010-05-20T09:33:26Z
dc.date.available 2010-05-20T09:33:26Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201005201874 en
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/23591
dc.description.abstract Nykyään organisaatioiden verkkosivut ovat pääasiallinen kanava työntekijöiden rekrytoinnissa. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää millaista organisaatioiden rekrytointiviestintä on verkkosivujen rekrytointiosioissa. Työn tavoitteena oli myös kehittää rekrytointiviestinnän malli. Tutkimuskysymykset olivat 1) millaista organisaatioinformaatiota verkkosivujen rekrytointiosiot sisältävät ja 2) millaisia ovat työntekijöiden tarinat rekrytointiosioissa. Tutkimus keskittyi tarkastelemaan rekrytointiprosessin alkuvaiheen viestintää. Tutkimusaineisto koostui Suomen parhaat työpaikat -listan organisaatioiden verkkosivujen rekrytointiosioista. Kohdeorganisaatioiden rekrytointiosioiden sisältöä analysoitiin sisällönanalyysin keinoin. Tutkimuksen lähestymistapa oli laadullinen. Rekrytointiprosessin alkuvaiheessa houkuttelevaan rekrytointiviestintään sisältyy organisaation esittely työnantajana ja työpaikkana, työntekijöiden tarinat ja työtehtäväkuvaukset. Verkkosivuilla vuorovaikutussuhde pyritään luomaan kolmella tasolla: yksilön ja organisaation välille, yksilön ja ryhmän välille sekä yksilön ja työn välille. Rekrytointiviestinnän avulla kuvataan toivottua hakijaprofiilia ja erityisesti niitä laadullisia ominaisuuksia, joita hakijalta toivotaan. Verkkorekrytoinnin avulla tavoitellaan työympäristöön ja työyhteisöön sopivia työntekijöitä. Rekrytointiviestintä on houkuttelevaa ja myös realistista. Työssä esitellään myös, millainen on tyypillinen verkkosivujen rekrytointiosion sisältö. Osana organisaation rekrytointiviestintää esitellään, millainen on tyypillinen työntekijän tarina. Lopuksi esitellään tulosten pohjalta kehitetty rekrytointiviestinnän malli.
dc.format.extent 137 s.
dc.language.iso fin
dc.rights This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. en
dc.rights Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. fi
dc.subject.other Rekrytointi
dc.subject.other maine
dc.subject.other yhteiskuntavastuu
dc.subject.other henkilöstöpolitiikka
dc.subject.other verkkoviestintä
dc.title Houkutteleva rekrytointiviestintä organisaation verkkosivuilla
dc.type Book en
dc.identifier.urn URN:NBN:fi:jyu-201005201874
dc.subject.ysa rekrytointi
dc.subject.ysa maine
dc.subject.ysa yhteiskuntavastuu
dc.subject.ysa henkilöstöpolitiikka
dc.subject.ysa verkkoviestintä
dc.type.dcmitype Text en
dc.type.ontasot Pro gradu fi
dc.type.ontasot Master's thesis en
dc.contributor.tiedekunta Humanistinen tiedekunta fi
dc.contributor.tiedekunta Faculty of Humanities en
dc.contributor.laitos Viestintätieteiden laitos fi
dc.contributor.laitos Department of Communication en
dc.contributor.yliopisto University of Jyväskylä en
dc.contributor.yliopisto Jyväskylän yliopisto fi
dc.contributor.oppiaine yhteisöviestintä fi

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record