Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorKemppainen, Virpi
dc.date.accessioned2009-09-08T09:27:08Z
dc.date.available2009-09-08T09:27:08Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/21737
dc.description.abstract Kemppainen, Virpi Liiketoimintaprosessien hallinta (BPM) hyödyt ja haasteet / Virpi Kemppainen Jyväskylä, Jyväskylän yliopisto, 2009, 28 s. Kandidaatintutkielma Tämän tutkielman tarkoituksena on luoda kokonaiskuva liiketoimintaprosessin hallinnasta (BPM). Liiketoimintaprosessien hallinnalla tarkoitetaan mallia, jossa liiketoiminnan hyötyjä pyritään kasvattamaan tutkimalla ja analysoimalla prosesseja iteroinnin kautta, kunnes saavutetaan haluttu lopputulos. BPM:n käytön keskeisenä tarkoituksena on taata organisaation eri sidosryhmien osallistuminen liiketoiminnan parantamiseen sekä yhteisen kielen löytäminen näiden sidosryhmien välille. Tämä tutkielma on tyyliltään kuvaileva kirjallisuustutkimus. Tutkimuksen tarkoituksena on vastata seuraavaan tutkimusongelmaan: mitkä ovat BPM:n käytön todelliset hyödyt yritykselle, millaisia riskejä sen käyttöön liittyy ja miten niihin voidaan varautua riskienhallinnan kautta? Tämän lisäksi tutkimuksen tarkoituksena on luoda tarvittava teoreettinen pohja BPM:n käytöstä mahdollista jatkotutkimusta varten. Tutkielman lopputuloksena todetaan, että vaikka liiketoimintaprosessien käytöllä voidaan saavuttaa huomattavia etuja organisaatiolle esimerkiksi virheiden vähenemisen ja asiakastyytyväisyyden kautta, liittyy sen käyttöön myös useita riskejä. Suurimpina haasteina BPM-projektissa ovat projektin kokonaiskuvan ymmärtäminen sekä siihen osallistuvien sidosryhmien lukumäärä, henkilöiden erilaiset taustat sekä asemat organisaatiossa. BPM:n riskienhallinnan kolme tärkeintä asiaa ovat hyvä viitekehys, hyvä projektinhallinta ja jatkuva riskien arviointi.     en
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherliiketoimintaprosessien uudistaminen (Business Process Re-Engineering, BPR)en
dc.subject.othermallintaminenen
dc.subject.otherliiketoimintaprosessien hallinta (Business Process Management, BPM)en
dc.subject.otherliiketoimintaprosessiten
dc.titleLiiketoimintaprosessien hallinta - hyödyt ja haasteet
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-200909083895
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.accesslevelopenAccessfi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot